Algemene voorwaarden

1. Algemeen

Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Studio Lieke en een klant waarop Studio Lieke deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

2. Diensten

Studio Lieke zal de behandelingen in haar praktijk naar beste inzicht en vermogen en in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. 

3. Afspraken

Alle behandelingen vinden uitsluitend na afspraak plaats. Een afspraak kan via Whatsapp, Messenger, Salonized of telefonisch gemaakt worden. Raadpleeg ook de huisregels betreffende het annuleren of wijzigen van afspraken. Het kan zijn dat Studio Lieke om dringende reden een afspraak dient te verplaatsen. In dat geval wordt samen met de klant naar een passend tijdstip gezocht, al dan niet binnen de openingsuren van de zaak.

Bij het maken van een afspraak verklaart de klant kennis te hebben genomen van zowel de huisregels als de algemene voorwaarden en hiermee ook akkoord te gaan. 

4. Betaling

Studio Lieke vermeldt alle tarieven van behandelingen zichtbaar op www.studiolieke.be, op Salonized en in de praktijk. Aanbiedingen zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt.

De cliënt(e) dient direct na afloop van de behandeling/aankoop de betaling cash of via de bankapp te voldoen. 

5. Geheimhouding

Studio Lieke e is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de klant vertelt tijdens een behandeling. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, Studio Lieke verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.

6. Aansprakelijkheid

Studio Lieke kan niet aansprakelijk worden gehouden voor schade, van welke aard dan ook, die is ontstaan doordat de klant onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding.

7. Garantie

Studio Lieke geeft één week (zeven dagen) garantie op de behandeling en de producten. Deze garantie komt te vervallen indien:

  • De klant de adviezen niet heeft opgevolgd
  • De klant de verwijzing naar een andere discipline niet heeft opgevolgd
  • De klant de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing of aanwijzingen heeft gebruikt

8. Klachten

Indien een klant een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen zeven dagen, schriftelijk worden gemeld aan Studio Lieke.

Studio Lieke dient de klant binnen zeven dagen na ontvangst van de schriftelijke klacht, een adequaat antwoord te geven. Indien de klacht gegrond is dan zal Studio Lieke de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen. Indien Studio Lieke en klant niet tot overeenstemming kunnen komen dan kan de klant het geschil voorleggen aan de Geschillencommissie.

9. Gedrag

De klant dient zich volgens de algemeen aanvaarde normen te gedragen. Indien een klant na waarschuwing, onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Studio Lieke het recht de samenwerking stopt te zetten.

10. Recht

Op elke overeenkomst tussen Studio Lieke en klant is het Belgisch recht van toepassing.

Huisregels

Om het voor iedereen zo aangenaam mogelijk te maken zijn er een aantal huisregels die gevolgd dienen te worden.

1. Afspraak annuleren of verplaatsen

Er kan altijd iets dringend of onverwacht gebeuren waardoor je een afspraak dient te annuleren of verplaatsen. Een afspraak verplaatsen of annuleren kan tot 24u op voorhand via Salonized. Voor afspraken die binnen de 24u worden geannuleerd moet je via Whatsapp een berichtje sturen en zal 50% van de behandeling aangerekend worden.

2. Afspraak vergeten

Iedereen kan al eens een afspraak vergeten. We zijn allemaal mensen. Bij de 2e keer wordt echter de volledige behandeling in rekening gebracht bij de volgende afspraak.

Bij het veelvuldig niet nakomen van gemaakte afspraken, wordt er geen vervolgafspraak meer ingeboekt. Ik verzoek je dan ook graag om op zoek te gaan naar een andere collega, die je hopelijk graag kan en wil verder helpen.

Mijn praktijk is mijn hoofdberoep, geen hobby, dit is dus mijn broodwinning.

3. Te laat komen op je afspraak

Gelieve op tijd te komen voor je afspraak. Indien je, zonder voorafgaande verwittiging, meer dan 15 minuten te laat komt, vervalt de afspraak en zal 50% van het bedrag voor de geboekte behandeling aangerekend worden. Bij herhaaldelijk te laat komen kunnen de behandelingen stopgezet worden.

4. Hygiëne

Hygiëne is van uiterst belang bij Studio Lieke. Daarom worden het gebruikte materiaal en de behandelstoel of manicuretafel na iedere klant grondig ontsmet.

Aan de klant wordt gevraagd om met propere handen en/of voeten te komen. Studio Lieke heeft het recht om de klant te weigeren wegens onvoldoende hygiënische verzorging.

5. Medische conditie

Bij een eeste bezoek voor voetverzorging wordt een anamnese afgenomen. Hoe meer informatie wordt verstrekt over problemen of medische situatie, hoe nauwkeuriger Studio Lieke rekening kan houden met de noden van de klant.

Bij onvolledige of onjuiste informatie kan de klant Studio Lieke niet aansprakelijk stellen voor schade en of letsels ten gevolge van een behandeling uitgevoerd door Studio Lieke.

6. Ziek? Thuisblijven

Het is in ieders belang, dat we vermijden om elkaar aan te steken met ziektekiemen. Daarom vraag ik jullie vriendelijk om thuis te blijven indien je ziek bent. Uiteraard wel even op voorhand verwittigen, a.u.b.

7. GSM-gebruik tijdens de behandeling

GSM-gebruik tijdens de behandeling is niet gewenst. In de eerste plaats kunnen je onafgewerkte nagels beschadigd worden en in de tweede plaats verlengt dit de duur van de behandeling, wat niet kan voor de klant die na jou komt.

8. Kinderen

Het kan voorvallen dat je geen opvang hebt voor je kind(eren). Uiteraard mag je die dan meebrengen maar enkel in het geval dat ik gewoon mijn werk kan doen. Is het te storend en kan ik mijn werk niet uitvoeren zoals anders, zal de behandeling op dat moment stopgezet worden. Na jou komen er nog klanten en die gaan ook op tijd weer buiten.

9. Hond(jes)

Studio Lieke heeft een mascotte: Prutske, mijn Malthezer. Prutske loopt vrij rond in de salon en wordt heel soms vergezeld van Cosmo, een poedel die een maatje groter is.